Contact Improv. – Global Undescore 2019 | Jam | Class | bodywork


Global Undescore 2019 | Jam | class | bodywork

June 21,22,23 – Spazio Seme, Arezzo Tuscany Italy

with  Consuelo Pacheco (Chile)

 

Spaznaposto

Underscore and Global 

The Underscore is a framework for practicing and researching dance improvisation that Nancy Stark Smith has been developing since 1990 based on her work with Contact Improvisation. It is an open score that guides dancers through a series of “changing states”, from solo deepening/releasing and sensitizing to gravity and support; through group circulation and interaction, contact improvisation engagements, opening out to full space improvisation with compositional awareness.

The Global Underscore is practiced globally and simultaneously every year for the Summer Solstice. It was proposed, for the first time, by Clair Filmon in 2000, following her desire to connect dancers from all over the world to create and compose all together in the present moment.

Consuelo Pacheco 

…..

 

 

 BODY- WORK – with Marcella Carrara

Walk along the paths of the skeletal system   

Marcella is a movement artist and somatic educator who works between Belgium and Italy.

She obtained her degree at DAMS theater in the University of Bologna. She graduated in Corpus PilatesTM, in Body-Mind Centering ® as a somatic movement educator, currently at her third year of formation in Feldenkrais Method in Milan.

Her main interest is to investigate the functional potential of the body’s biomechanics principles through the practice of Contact Improvisation. Her research aim to expand our perception through a body- work based on sensorial awareness, pleasure and trust.

 

 

—————-italiano———————

Underscore e Global
L’Underscore è una modalità per la pratica e la ricerca dell’improvvisazione nella danza che Nancy Stark Smith ha sviluppato a partire dal 1990 in parallelo con la Contact Improvisation. Si tratta di uno score aperto che guida i danzatori attraverso una seria di “cambiamenti di stato”, da momenti di assolo dedicati al release e alla sensibilizzazione alla gravità e al supporto che essa offre; attraverso interazioni a livello di gruppo, danze di contact improvisation, si apre la possibilità di immergersi in improvvisazioni caratterizzate da consapevolezza compositiva.
Il Global Underscore è praticato a livello globale in simultanea tutti gli anni in concomitanza con il solstizio estivo, è stato proposto per la prima volta da Clair Filmon nel 2000 seguendo il desiderio di connettere danzatori da tutto il mondo per poter creare e comporre tutti insieme nel momento presente.

Consuelo Pacheco 

Danzatrice, Insegnante e ricercatrice di contatto e improvvisazione. Ho iniziato 10 anni fa a praticare C.I., e durante questo periodo la mia curiosità sui fenomeni del movimento continua ad espandersi e mi invita a continuare ad esplorare luoghi sconosciuti. Mi interessa esplorare le dimensioni dell’improvvisazione e le virtù della creatività che possono essere applicate alla plasticità e alla creatività per ballare. Considero importante la cultura di un’indagine che si riferisce al singolare e collettiva, e le classi sono una occasione per implementare nuove percezioni della corporeità di nutrire il nostro sviluppo come esseri viventi in continua coesistenza e la trasformazione.

Dal 2013 collaboro all’organizzazione di Incontri Internazionali di C.I a Santiago / Valparaiso / Olmué, Jams, Residences e Laboratories in natura. Ho partecipato a festival ed ho condiviso la pratica con insegnanti: Carmen Beuchat, Alito Alessi, Gabriela Morales, Cristina Turdo, Alejandro Cáceres, Anjelika Doniy, Leilani Weis, Ray Chung, Kirstie Simson , Camillo Vacalebre, KJ Holmes, Martin Keogh, Leonardo Lambruschini, Paula Zacharias, tra gli altri.

Attualmente, mi dedico quotidianamente a studiare la Tecnica Alexander in ETABA (Tecnica Alexander School di Buenos Aires) e la danzo/ricerco facilitando classi di C. I. in Argentina.

 

 

BODY- WORK  – con Marcella Carrara

Camminare lungo i sentieri del sistema scheletrico
Marcella è un artista del movimento ed educatore somatica che lavora tra il Belgio e l’Italia.Ha conseguito la laurea al teatro DAMS dell’Università di Bologna. Si è diplomata in Corpus PilatesTM, in Body-Mind Centering ® e attualmente è al terzo anno di formazione del Metodo Feldenkrais a Milano.Il suo interesse principale è investigare il potenziale funzionale dei principi biomeccanici del corpo attraverso la pratica della Contact Improvisation. Il suo lavoro mira ad espandere la propria percezione attraverso pratiche somatiche basate sulla consapevolezza sensoriale, il piacere e la fiducia.

 

 

 

———————————————–

The international workshop takes place at Spazio Seme (Via del Pantano, 36) in Arezzo – Tuscany (IT).
You can sleep for the night at the studio in Spazio Seme, please bring your own mattress and sleeping bag. If have any special needs (especially about food), let us know and we’ll try to accomodate at our best!

 

 

Schedule:
Friday – June 21
– from 18.00 arriving
– after dinner – Jam
Saturday – June 22
– 09.30 – 12.30 – class + Jam
– 12.30 – 13.30 Lunch
– from 14.00 – 15.00 introduction Global Undescore with Consuelo Pacheco (Chile)
– from 15.00pm to 19.00 Global Undescore – live streaming
– after dinner – JamSunday
June 23
10.00 – 14.00 bodywork and Jam
lunch
15.00 – river time

Participation fee:

85 euro – Food and lodging are included (please bring pillow, mat and sleeping bag)

for info and subscriptions:
info@spazioseme.com – leonardo.lambruschini@gmail.com – 3383366049 – www.spazioseme.com